3 Haziran 2010 Perşembe

2010 Formula 1 Monaco Grand Prix'si

Evet, Monaco Grand Prix'sinin üstünden 2 haftadan fazla geçti, bir türlü burada bahsetme fırsatı bulamadım ama o yarışta yaşananlar hala kafamda tazeliğini korumakta. Öncelikle Webber'in muhteşem form grafiğinden söz etmek lazım bence. Üst üste kazandığı 2 yarışla şampiyona liderliğine kadar yükseldi ve daha 2 yarış önce 8. sıradaydı. Şans diyenler var, hatta yeni puan sisteminin bir sonucu diyenler var. Ne denirse densin, şu anda Webber Formula 1'de yarışmaya başladığı 2002 sezonundan bu yana en iyi sezonunu geçiriyor.

Gelelim Vettel'e. Bu sıralarda Webber'in biraz gölgesinde kalsa da, hala iddiasını sürdürüyor. Şampiyonada 2. ve Webber ile aynı puanda. Araçla yaşadığı sorunları çözdüğü takdirde Webber'in gölgesinden çıkıp ışık saçmaya devam edecektir.

Peki diğer takımlar ne durumda? Ferrari vasattı; Alonso antrenmanlarda yaptığı kaza yüzünden sıralamalara bile katılamazken, Massa elinden gelenin en iyisini yaparak 4. oldu. Alonso'nun 6.lığa yükselmesi bir nebze tatmin edici olsa da, sezon başında umutlandığımız performans yerini şu aralar karamsarlığa bıraktı. Umarım Ferrari hızlı günlerine döner ve rekabetin artmasıyla yarışlar daha keyiflenir.

İşin bir de Mclaren tarafı var. Hamilton bekleneni yaptı ve 5. olarak puanlar getirdi takımına. Button ise şanssızdı. Pit ekibinin, aracındaki havalandırma girişine takılan boruyu çıkarmaması nedeniyle motorda soğutma sorunu yaşadı ve yarış dışı kaldı. İngiliz pilot puan alamaması ile birlikte şampiyonada liderlikten 4. sıraya düştü.

Sanırım artık Mercedes cephesinden biraz bahsetmenin zamanı geldi. Rosberg 7. sırada yarışı bitirirken, kral yine Formula 1 dünyasını biraz olsun heyecanlandırmayı başardı. Schumacher, son turda güvenlik aracı pite girdikten sonra, son virajda Alonso'ya atak yapıp geçti. Bu sene değişen kurallar çerçevesinde güvenlik aracı pite girdikten sonra, diğer tura başlamayı beklemeden geçiş yapmak mümkün. Fakat FIA'nın kurallar listesindeki bir diğer maddede ise, eğer güvenlik aracı yarışın son turunun sonunda pite girecekse, yarışın hiç geçiş yapılmadan bitirilmesi gerektiği yazar. İşte bu yüzden, yani Mercedes GP takımının kuralları yanlış yorumlamasından dolayı Schumacher'in geçişine ceza verildi ve Alman pilot 25 saniye ceza alarak 12. sıraya düştü.

Sanırım en etkileyici performansı sona bıraktım. Hangi performans mı? Tabii ki Robert Kubica'nın performansı. Sıralamalarda neredeyse Red Bull egemenliğine son verip polü alıyordu. Ayrıca yarışta da startta Sebastian Vettel'e geçilmesi dışında hiç hata yapmadı. Harika yarışarak Red Bull'ların arkasından 3. oldu ve podyuma çıktı. 2009 sezonunun sonunda Formula 1'den ayrılma noktasına gelen Renault'un azmi ve geldiği nokta gerçekten takdire şayan. Bence burada en büyük pay Kubica'nın azmi ve takımı etrafında toplamasında yatıyor. Hatta bu etki takımın diğer pilotu Vitaly Petrov üzerinde de görülüyor. Artık yarışlarda güzel sonuçlar almaya başladı.

İlginç enstantaneleriyle, klasik Red Bull egemenliğiyle, Monaco Grand Prix'si eğlenceliydi, ve her zaman olduğu gibi prestijliydi.

Herkese bol yarışlı günler, bir sonraki yarış değerlendirmesinde görüşmek dileğiyle.

Sevgiler, saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder